Xanotopia Version 1.0

The Realm Where Abijan Roam

Monday, September 13, 2004

Lost In Words

Hari nie berakhir macam hari-hari lain jugak. Quite boring. Takder apa yang nak dibuat melainkan menghadap pc n buat PSM. PSM pun banyak lagi yang tak siap. Rasa menyesal sebab tak mula dari awal, tapi apakan daya "sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna". Cemburu jugak tengok kawan-kawan yang dah nak hampir siap dan yang dah siap, tapi lega jugak sebab tengok ada jugak yang menyerah sebelum berjuang. Kiranya aku tergolong dalam golongan yang berani ambil risiko. Hihihi...!!!

Waktu-waktu camni la yang selalu membuat aku terfikir, ke mana sebenarnya arah tuju hidup aku. Masa mula-mula menjejakkan kaki di UTM dulu, aku tekad untuk menjadi seorang programmer yang berjaya. Sekarang ni dah lain pulak. Aku macam dah rasa bosan dengan bidang komputer ni. Tak tau la kenapa. Cuma doa kepada Allah semoga dimurahkan rezki aku, tak kiralah dalam apa bidang sekalipun.

Sering teringat pesan arwah ayah, "Jaga mama baik-baik", kata-kata itu yang kadang-kadang buat aku rasa gagah, dan kadangkala kata-kata itu jugalah yang buat aku jadi lemah. Walaupun ringkas pesanan ayah, tapi berat rasanya nak memikul beban menjadi seorang ketua keluarga yang baik macam ayah. Kadang-kadang kata-kata tu yang membuat aku bersungguh-sungguh dalam membuat sesuatu. Dan kadangkala juga timbul juga rasa memberontak dalam hati. Kenapa mesti aku diberi tanggungjawab seberat ini? Aku baru 22 tahun, belum puas mengenal dunia. Tapi, memang tak adil aku berfikir begitu. Bukan kehendak sesiapa semua tu terjadi. Semuanya kuasa Allah, dan aku harus redha dengan ketentuan-Nya. Walaupun berat, akanku cuba pikul. Walaupu payah akanku cuba redah. Walau susah sekalipun takkanku rebah.

Enough with the sad stuff. Anyway those things keep me motivated day by day. I have to succeed, to fulfill my parents dreams. And to succeed, I have to work hard. And to work hard, I really have to put away all that damn silly attitude of me aside and concentrate more on my bright positive thoughts. Thanks to all my friends out there who always cheer me up whenever I'm down. Really appreciate that. Well, maybe I look cheerful but you don't know everything about the "painful side" of me. I think better to keep it for myself. I'm happy to share this cheerful, energetic, funtastic side of me with you guys. Okies. Stay Xantastico...!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home