Xanotopia Version 1.0

The Realm Where Abijan Roam

Tuesday, September 14, 2004

Buai laju-laju...

Hari ni berlalu macam hari-hari lepas, nothing big in my life today. Just hari ni, ke'bengang'an aku kat sorang lecturer ni bertambah-tambah. Bukan bermakna aku kurang ajar atau kurang makan asam, juz lecturer tu memang tak adil. So, tak perlulah aku nak elaborate kat sini tentang ketidak adilan dia tu. Really mess up my day la dia tu. Nasib baik la tensen x sampai ke petang. Lepas makan nasik lauk ayam goreng n tauhu pop kat kafe mak jah, terus cool sikit rasanya.

Hujung minggu nie, senior aku Ridzuan balik kampung. Ader kenduri sebelum dia berangkat ke London. Best betul..!!. Kalau la aku dapat pergi blaja oversea. Hmmm... angan2 je la. Tapi akan aku capai satu hari nanti. InsyaAllah... ganbatte abijan..!!!

Hari ni jugak, sahabat aku bersikap ganjil. Dah dua hari macam tu. Tak tau la kenapa. Semalam punya la cuak. Ye la, tanya dengan semua orang, rata-rata mesti tak jumpa dia. Risau jugak, mana la tau, pengsan dalam bilik ker, sakit ker, dan perkara-perkara yang seram la nak sebut. So apa lagi, kitorang pun bukak la pintu bilik dia (pakai kunci spare yg diamanahkan kat aku... bersalahkah aku..???) dan tiba2... jeng.. jeng.. jeng.. dia tido rupenyer. Lama giler tido. Bole buat rekod tu. Hihi. Hari ni dia buat lagi. Tapi malas aku nak jenguk. Ye la, takut pulak dicop "si pemegang kunci spare yg x amanah dan suka ganggu privacy orang" plak. So, biarla si luncai terjun dengan labu-labunya.

Malam pulak, gi melawat abang2 PSZ yang tegas dan berkaliber tu. Hihi. Saja pergi PSZ, bawak lap top, main internet. Laju giler internet kat situ. Sekali download, berdesup-desup. Terngiang-ngiang lagu buai laju-laju. Hihi. Sempat jugak la download template website and template Swish. Rupa2nyer banyak template Swish kat internet. Agaknyer kenapa la selama nie aku tak jumpa yek..??. Mungkin pak cik Google dan Mak Cik Yahoo nak berahsia dengan aku kot. So, aku tak nak berahsia ngan korang. Download la Swish template kat sini. Hihi. Tapi apakan daya, masa amat singkat sekali dan lap top aku jugak dah cacat bahana tempelan sticker PSZ lepas mendaftar lap top. Kenapa la sticker dia buruk sangat. Kalau takder idea pun, bagi la aku design. Hihi.

Itu je la summary hidup aku dalam sehari. Ada perkara positif dan ader negatif. So, sama2 la muhasabah diri supaya hari esok lebih baik dari hari ini. Kepada mereka yang sama2 membaca blog nie, harap2 bole la bagi komen ker, pandangan ker, or sama2 la kongsi pendapat. InsyaAllah lepas PSM siap nanti, rasanya nak kongsi ilmu2 yang aku tahu dengan semua. InsyaAllah.. kalau panjang umur dan murah rezki. Ada ilmu simpan sorang2 pun tak guna jugak. Okies... adios n remember... stay xantastico...!!!

1 Comments:

  • At 9:56 AM, Blogger Ikhwan Hayat said…

    pendapat aku: takpe la ko bukak pintu tu, inikan sebab ko sayang ngan kawan ko tu.. ye la kata pepatah, sayangkan anak tangan2kan, sayangkan isteri tinggal2kan, sayangkan kawan tengok2kan kalau dia masih bernyawa ke tidak.. :)

     

Post a Comment

<< Home