Xanotopia Version 1.0

The Realm Where Abijan Roam

Thursday, September 23, 2004

Melompat Lebih Tinggi

Wah... hari ni mmg hari yang sibuk dalam sem nie. Mmg terkejar ke sana ke mari la tadi. Tu la dia bahana buat kerja last minit. Tu yang teringat lagu Sheila On 7, "Melompat Lebih Tinggi", 'Kita berlari dan teruskan bernyanyi'. Wekekeke. Memula mmg nak siapkan laporan PSM tu awal, tp draf yg bagi kat penyelia aku terima balik hari Selasa. Pastu nak buat pembetulan, tambah lampiran n memacam lagi la. Tu yang jadi lambat tu (manisnyer alasan... hihihi)

Gi kedai fotostat kul 11.00 pagi, tetiba brader tu ckp bole siap kul 2.00 ptg. Elemek..!!! terpaksa la tunggu dulu. So gi la lunch n lepak kat pusat ICT jap. Kul 2.00 ptg gi amik. Tetibe rasa cam tertipu plak ngan iklan kat kedai tu. Ingatkan sekeping 3sen rupa2nyer sekeping 7sen. Aduh... melayang jugak la RM25.80 aku. Siotnyer kedai, jaga ko dalam bas. Wekekeke.

Habis fotostat gi kedai bind plak, ye ler kedai fotostat yang jerk tu xder plak comb-binding. Siap suggest aku buat tape binding. E'eh, memandai dia jer nak bagi suggestion. Hihihi. Dah siap bind, hujan plak turun menderu-deru. Tetibe dalam hati aku, "Hujan jahat, hujan jahat", wekekekeke. Tapi apa nak buat, terpaksa la redah jugak. Ye ler, jam dah pukul 3.00 ptg, kang x sempat anta, lg naya.

Sampai jer kat fakulti, aku pun memulakan acara lumba jalan kaki. Nak berlari malas, kang termengah2 plak jumpa penyelia aku Pn. Norsham bte Idris. Dah ler aku nie kuat berpeluh pulak. Kalau aku berlari, mmg lencun la. Hihihi. Sesampai jer kt situ, penyelia aku tgh tunggu dgn muka tersenyum. Suka la tgk dia senyum, tenang jer rasanyer. Baik plak tu. Serius aku cakap, mmg aku bersyukur dpt penyelia. Tak la terasa tertekan sgt. Dah anta kat penyelia, anta lak kat penilai n then kepada penyelaras.

So, itulah citer hari aku yg kelam kabut. Niat nak citer panjang lg, tp masa guna internet kat PSZ ni dah nak abis plak. So ader maser n rezki, citer lagi. Adios amigos n stay Xantastico...!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home