Xanotopia Version 1.0

The Realm Where Abijan Roam

Monday, January 10, 2005

Mimpi Tsunami

Dah hampir 2 minggu bencana Tsunami melanda negara2 di rantau Asia. Memang sedih dan pilu melihat impak dan kesan bencana tersebut. Memang sukar nak dipercayai perkara sedemikian boleh berlaku dalam sekelip mata sahaja. Betapa besarnya kekuasaan Illahi. Kita sebagai hambaNya yang kerdil hanya mampu berdoa dan redha dengan ketentuanNya.

Dalam masa dua minggu ni juga, media massa dan media cetak tak putus2 menyiarkan berita2 terkini mengenai mangsa2 dan kawasan2 yang terkena impak bencana tersebut. Aku rasa sebab tu jugalah tiap2 malam aku asyik mimpi pasal Tsunami jer. Fikiran aku asyik terfikirkan pasal Tsunami akibat pengaruh media la. Betapa besarnya pengaruh media terhadap kehidupan kita umumnya dan aku khususnya. Siap mimpi pergi berkelah ngan kengkawan, and tetiba ada ombak besar yang datang. Tapi aku selamat plak dlm mimpi tu, and kengkawan aku pun sumer selamat. Maybe akal aku tak membenarkan aku melihat kengkawan aku lenyap dari fikiran. Hmmm…

Dalam masa terdekat ni, aku slalu mimpi yang pelik2. Mungkin sebab aku boring sangat agaknya. Ye la, aku ni mmg suka berimaginasi. Bila dah bosan, makin giat la kepala otak aku berimaginasi. Kengkadang rasa cam x normal plak. Aku slalu berimaginasi yang aku ada ‘super powers’. Hmmm… tak yah la aku nak citer lebih lanjut pasal imaginasi aku. Kang aku dicop gila plaks.. hihihi….

That’s it for today, nothing much to say becoz don’t have anything to write. Not really good at writing though. Mmg teringin nak buat blog nie more interesting, tapi xder idea la. Kalau korang ada cadangan bagitau la. Kalau nak ajar pasal programming, aku rasa aku nie still di peringkat bayi yang baru meniarap lagi. Kalau korang nak blaja ASP.Net, blaja la dgn 1kHz, dia dh ngaku yang dia terror. Heheheh…. Nak buat artwork sendiri, I’m not that creative. Nak tengok artwork besh, tengok la artwork analogy. Hmmm, nothing special bout myself. Just another guy that love to babbling out loud… wekekekek :P

4 Comments:

  • At 6:11 PM, Blogger Ikhwan Hayat said…

    muahahaha.. aku terror.. aku terrorist.. terrorist win!

    *rat ratatatat ratatat* (bunyi senapang Kalashnikov berkumandang di udara)
    :D

     
  • At 10:37 PM, Blogger beeXan said…

    Jadi terrorist ok lg... jgn jadi Zionis udah ler... mmg kena hukum bunuh jer... wekekekekek :P

    p/s: Tiada aktiviti menyokong mana-mana kumpulan pengganas di laman web ini. Sekian. Wekekekeke :P

     
  • At 10:26 AM, Blogger analogi said…

    la ko suka berimiginasi, baguih la tu ... ada imiginasi ada kretiviti

    p/s: macam mana la ko bleh kata artwork aku besh! besh ker? hehehe

     
  • At 11:06 AM, Blogger Ikhwan Hayat said…

    wey xan.. apa lama tak update brader?

     

Post a Comment

<< Home