Xanotopia Version 1.0

The Realm Where Abijan Roam

Saturday, January 01, 2005

Selamat Tahun Baru Masihi 2005

It’s been a while since my last entry in this blog. Bukannya malas or not komited, tapi xder benda menarik yang nak ditulis. Life’s pretty boring in past few weeks. Still searching for job n still don’t have any replies. Hmmm… boring2. Memang susah nak cari kerja sebenarnya. Aku ingatkan senang jer. Hihihi. Tapi aku still berusaha, Insya-Allah ada rezki nanti, ada la kerja.

Pada kesempatan ini, aku nak mengucapkan Selamat Tahun Baru Masihi kepada semua pembaca blog. Apa azam korang tahun baru ni? Tak tahu la dgn korang, tp aku x pernah ada azam tahun baru. Bg aku kalau nk buat benda baik tak payah nak tunggu tahun baru. Hihihihi. Jgn marah yek. Juz my opinion jer. Sbb aku jadi kelakar plak tgk bila org jumpa kita waktu tahun baru nie mesti tanya soalan yang sama, “Apa azam tahun baru ko?”. Hihihihi.

Dalam beberapa hari ni, banyak kejadian buruk yang menimpa dunia esp. Malaysia. Tsunami or ‘Ombak Pelabuhan’ yang melanda pantai2 belah utara Semenanjung betul2 memeranjatkan. Selama ni kita sangkakan Malaysia ni selamat drpd bencana2 semacam tu, tapi Allah itu lebih berkuasa. Dalam sekelip mata jer Yang Maha Kuasa boleh melenyapkan hampir 200,000 hamba-Nya dr muka bumi ni. Masa memula dengar berita, aku macam x percaya jer. Tp bila dpt liputan yg lebih meluas, terus aku terasa betapa kecilnya kita sebagai hamba. Tgk gambar mayat2 bergelimpangan dan terapung2 dalam air, sedihnya. Apa agaknya perasaan diorang. Aku pun turut bersedih bg pihak diorang. So, to all readers of this blog, sama2 la kita berhenti sejenak, kepada kita yg muslim, sesama la kita menyedekahkan Al-Fatihah bt roh arwah2 yg meninggal dlm tragedi itu. Al-fatihah…

1 Comments:

  • At 12:59 PM, Blogger Ikhwan Hayat said…

    Al-Fatihah..

    Jadi derma baju ke beeXan? Tak derma baju, derma duit pun ok jugak...

    Tak pun ko derma kat aku pun ok, aku mangsa *Konami*...

     

Post a Comment

<< Home