Xanotopia Version 1.0

The Realm Where Abijan Roam

Saturday, November 06, 2004

Boring Week

Hmmm... lama gila aku tak tulis blog. Nak kata busy, takder la busy sangat. Nak kata takder idea, ada la jugak. Maybe sebab malas kot. Well, after all tu la alasan yang paling tepat sekali. Wekekekeke. So in this blog I'll wrap things up this whole week.

Monday (1 November 2004)
Today was my first day working, memang memuler tu cam malas jer nak kejer. Tapi dah terikat dgn peribahasa "rezki jgn ditolak, musuh jgn dicari", aku pun pegi la kejer. Lagipun bos tempat praktikal aku tu beriya-iya suruh aku pegi kejer. So aku pun pegi je la.

Everything was fine until finally my boss came into the office. "Xan, awak pegi buat dokumen ni", "Xan awak pegi copy file kat org tu", "Xan awak tolong translate user manual", "Xan awak tolong buat error-checking". Masya-Allah, pening kepala aku. Dah ler tgh poser. Sabo je la. Masa tu, dalam kepala otak aku ni terfikir nak resign jer. Tapi lek2 dulu. Wekekekek.

Balik rumah, terus merungut depan mama. Mama juz gelak jer. Mama kata, "Awak tu baru jer abis belaja 4 tahun 1/2, relaks2 la dulu.". Hmmm... betul jugak cakap mama yek. Nanti la aku fikir balik.

Tuesday (2 November 2004)
As usual, aku gi office hari ni. Bos aku xder kat ofis. Staff lain kata dia gi meeting n ader dgr sok sek dari staf sekeliling yang bos aku kena *BANG* masa meeting. Alamak, camner aku nak jumper dia nie??? Dalam kepala otak aku ni terfikir nak resign jer. Memang takder mood nak buat kejer.

Around pukul 2.00 ptg baru bos aku masuk ofis. Dgn muka resah sambil tepuk2 kepala, dia mundar mandir keliling ofis. Alamak, lagi payah la camnie. Aku xleh nak buat apa, juz duk dpn PC buat kejer. Sesambil tu aku mencari peluang untuk bersemuka dgn dia.

Tetiba bos aku keluar, aku pun tunggu la. Rupa-rupanya dia dah balik. Uwaaaaa, leceh la mamat tu. Macam tau2 jer aku nak resign. Dia lari dulu rupanya. So terpaksa guna Plan B. Malam nanti aku telefon dia.

Tepat jam 5.00 ptg, aku pun bergegas pulang. On the way to my car, terjumpa la dgn bos aku. So peluang ni aku tak lepaskan. Aku terus menyatakan hasratku untuk resign. And nak tau apa reaksi dia, "Janganlah macam ni, you kena kerja sini". Mmg memula traser bangga sbb traser cam org penting, tapi bila terfikir bebanan kerja yang diberi, baru teringat yang aku kat situ ibarat ofis boy + typist + secretary + translator. So trus aku argue, aku nak resign gak. Aku bagi alasan yang aku tak leh keje situ selama2nya sbb nanti nak kena keje JPA jugak. Pastu sesedap hati jer dia cakap, "Ala, JPA tu awak buat tak tau jer. Nanti diorang senyap jer". Eh-eh, sesuker hati jer dia. Dah la abg sepupu aku pegawai kat JPA tu. Lagi senang la diorang trace. Wekekekekeke. Dekat 20 minit jugak la kitorang argue dekat parking lot tu. Dan kesudahannya, I'm officially resign. Walaupun kitorang argue sampai camtu. Tapi bos aku still cool. Kira ok la dia tu. Sori ya bos. Hihi. So aku berjaya buat rekod dalam hidup aku. Resign setelah bekerja selama dua hari. Wekekekekek :P

Wednesday (3 November 2004)
Harini memang aku tak buat apa, juz relaks dan celebrating the victory sebab menang argue dgn bos aku semalam. Wekekeke. Sesambil tu tolong mama buat pineapple tart. Mama aku tahun ni amik tempahan buat tart. Banyak giler, sampai aku separuh giler tgk kuih tart. Hari-hari aku merungut kat mama yang dia tamak sangat. Tapi mama sengih je la. Hihihihi. Usually benda2 camnie yang buat aku respek pada insan yang bernama mama. Semua kerja dia boleh buat. Buat kuih tart utk dijual, masak untuk berbuka, kemas rumah dll. Aku slalunya juz tolong basuh baju jer. Ye la, takkan aku nak masak plak. Aku masak nanti ikut selera aku jer la. Mana ler guer tau masak gulai tempoyak ker, kari kepala ikan ker dll. Setakat buat sambal or goreng2 tu boleh la. Wekekekeke.

Thursday (4 November 2004)
Nothing interesting happens today (Sebenarnya dah lupa... wekekekek :P)

Friday (5 November 2004)
Gi semayang jumaat...

That's all for today, nanti ada mood lagi aku tulis la lagi. Wekekekeke...

3 Comments:

  • At 8:43 AM, Blogger Ikhwan Hayat said…

    raya nanti nak datang rumah ko lah, nak makan kuih tat..

     
  • At 12:08 PM, Blogger analogi said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At 12:10 PM, Blogger analogi said…

    eh! mana entry raya?
    hmmm, sini pun boleh la.

    aku nak minta maaf jika ada salah dan silap secara sedar @ tak sedar. and salam adilfitri buat beexan sekeluarga.

     

Post a Comment

<< Home