Xanotopia Version 1.0

The Realm Where Abijan Roam

Saturday, September 10, 2005

Smile... you're on candid camera

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, after waiting for a loooooooonnnnnnnnggggg time, akhirnya dapat jugak aku beli digi cam. Memang dah lama giler mengidam nak beli digi cam, walaupun sebenarnya aku dah ada digi cam, tp digi-cam yang bodo2 yang hanya mampu tangkap gambar 640X480 punya reso jer. Dah la kuat 'makan' bateri. Setiap kalinak guna jer kena beli bateri baru. Mmg tensen la aku guna digi cam yang lama tu (sian dia...)... hihihi.So, semenjak menggunakan digi-cam yang bodo2 tu, impian aku memiliki digi-cam yg ber'MEGA PIXEL' lg meluap-luap, sbb tu la aku beli handphone aku skang nie. Walaupun reso dia tak ber'MEGA PIXEL' tapi stil bole tangkap gambar and takder ler setiap kali nak tangkap gambar kena beli bateri baru. So jimat lah sikit duit bateri, juz bertambah skit duit letrik. Hihihihi:P

After some while using the phone, sekali lagi aku tergugat dengan kebanjiran phone2 and digi-cam2 yang ber'MEGAPIXEL'. Tapi masa tu hanya mampu tengok benda-benda tu sambil air liur meleleh2 jer (<- sekadar imaginasi penulis... hihihi). Yang dah ler tgh mengganggur, duit pun mintak kat mak lagi, duit poket pun cukup2 makan jer, takkan nak mintak duit beli digi-cam kot, MELAMPAU...!!! So, terpaksa la menahan nafsu bila tengok kebanjiran tersebut.

Skang nie bila dah kejer, masa first month tu mmg ada hati nak beli, tp kata2 hati berbicara, "Tunggu la dulu, gajipun bukan besar sangat", so aku pun turutkan kata hati. First month, ok lagi, second month, ok lagi, third month... tetiber jer officemate aku kat sini sumer giler digi-cam. Masing2 sibuk beli digi-cam. Ibarat virus yang tersebar melalui udara, aku pun terjangkit dengan kegilaan itu. Hihihihi... So, dengan sedikit bantuan my lovely mama, proposal aku membeli digi cam diluluskan... Hoyeee..!! Hoyeee..!! Akhirnya dapat jugak aku memiliki sebuah digi-cam yang kuidam-idamkan selama nie... dan sumer berkat kesabaran aku selama nie. Alhamdulillah...

Sejak ada digi-cam nie, balik rumah jer mesti x berenggang dengan digi-cam. Abis sumer sudut rumah aku tangkap. Gambar jam la, gambar kucing, gambar mama tengah tido, gambar tingkap dan macam-macam lagi la. Biasak la, demam dpt bender baru. Hihihihi. Dan dalam dua hari pertama jugak aku bawak kamera pegi opis. Ye la, saja nak tangkap gambar memember dan alasan yang sebenarnya ialah sebab tgh gian. Mgg aku akui, aku suka tangkap gambar. Kalau korang tgk album famili kat umah aku, kebanyakan nyer mesti gambar adik, mama n ayah jer. Gambar aku kureng sikit sebab aku suka tangkap gambar jer. Hihihihi... pelik2

So, moral of the story, dalam hidup kita kenalah letak objektif. When we have an objective, we will try very hard to achieve it. Tp jgn la hanya hangat2 s**t ayam jer... hihihi... ok lah... tu jer nak citer sebenarnya... okies y'all... Stay Xantastico...!!!


Picture of KL from my office

4 Comments:

  • At 4:25 PM, Blogger analogi said…

    zan, digicam cap apa ko pakai? sure lebih kepoweran dari digicam aku ...

    anyhow, happy photo snapping

     
  • At 6:45 PM, Blogger beeXan said…

    Dian Farlina - mmg dh lama mengidam nk dpt digi-cam. Tp x nak la swipe2, kang terswipe trus baru tau... wekekekek :P

    analogi - digi-cam biasa2 jer... nk kata power tu maybe power kot (<- sekadar imaginasi riak penulis)... wkekekekeke :P

     
  • At 8:54 PM, Blogger Ikhwan Hayat said…

    eleh, ni mesti kemera ding dang yg boleh pancut2 air tu (<- sekadar imajinasi jeles penulis)..
    :D :D :D

    dah ada digicam bleh la tampal2 gambar kat sini.. ada la gak bahan utk buat entry :)

     
  • At 1:23 PM, Blogger beeXan said…

    Amboi 1kHz, jeles nampak wekekekeke.... kamera aku bukan jenama din dang la... tapi jenama Tora... wekekekeke :P

     

Post a Comment

<< Home